Van Matsumoto naar Takayama

2 augustus 2017 - Takayama, Japan

21.54 uur JP tijd.
Vandaag zijn we van Matsumoto naar Takayama gereisd met de bus. We moesten onze grote koffers achterlaten want die gingen meteen door naar Kyoto. Vandaag dus gereisd met de kleine koffers en dit beviel wel. Aangezien we nu in berggebied zijn was de reis zelf al echt heel mooi. Tijdens de busreis hebben we alleen maar aan het raam vastgeplakt gezeten om te kijken naar de mooie berglandschappen, kleine riviertjes en watervallen. We hebben 1 korte stop gehad en toen gingen we weer verder. Uiteindelijk kwamen we om 13.30 uur aan in Takayama.

Eenmaal in Takayama bleek het hotel gelijk tegenover het station te zitten. En nog fijner was dat we gelijk in konden checken. Dus na een korte opfrissing gingen wij op weg naar onze eerste bestemming: Hido no Sato village. Dit is een dorpje net zoals het openluchtmuseum in Arnhem waar verschillende huizen naartoe zijn verplaatst om te laten zien hoe ze eruit zagen in die periode. Vooral veel informatie over het boerenleven en wat daar allemaal bij kwam kijken in deze streek.

We gingen lopend en onderweg kwamen we nog een paar bezienswaardigheden tegen. Het eerste was een voetenbad. Niet koud maar warm, zoals het water uit de warmwaterbronnen. Hier hebben we even ingezeten voordat we onze weg vervolgden. Daarna kwamen we langs een teddyberen shop en café waar we even hebben genoten van de airco. Het laatste stukje omhoog was even zwaar maar het museum zelf was het waard. We hebben tot 16.55 uur genoten van elk huisje. Naderhand weer teruggelopen naar het hotel.

Vanaf het hotel op zoek gegaan naar een eettentje voor de avond. Iets gevonden via TripAdvisor dus op naar het restaurant! Het bleek echter gesloten te zijn dus na nog wat rondlopen een ander restaurantje uitgekozen. Het bleek zeer traditioneel Japans. Wij hebben allebei de specialiteit van de regio genomen namelijk Hida beef. Dit moesten we op onze eigen kleine BBQ aan tafel roosteren! Geweldig!

Nadat we waren uitgegeten gingen we richting de hart van het stadje voor het vuurwerk. Dit was even iets anders dan Tokyo. Ten eerste was het droog. Een flinke plus! Daarnaast was er naast het vuurwerk in de winkelstraat ook feest. Verschillende bandjes, concerten en spelletjes konden er worden gedaan en overal stonden eettentjes! Het was enorm gezellig. Toen het bijna 19.30 uur was gingen we naar een brug waar we een trap af konden zodat we aan de kade konden zitten! Vanuit daar was alles prachtig te zien!
Dit soort stiekeme festivals wil ik wel vaker hebben!!

1. Mam:
    3 augustus 2017
    Lijkt mij erg interessant, een kijkje in het oude Japan. Daar komt straks ook de oude hoofdstad bij. Scheelt het ook al in de maaltijdprijzen?
  2. Naomi Verwer:
    3 augustus 2017
    Hahaha hangt ervan af wat we eten. Is nu redelijk duur omdat we traditioneel hebben gegeten. Maar naar verhouding met Nederlandse restaurants is het veel goedkoper hoor. We hebben gisteren voor 50 euro samen gegeten.