Dagje in Nagasaki

14 augustus 2017 - Nagasaki, Japan

21.30 uur JP tijd.
Vandaag een hele dag in Nagasaki gehad. We begonnen lekker laat omdat het gisteren ook niet vroeg was geworden. Om half 10 waren we wakker en na wat opfrissen gingen we op weg naar een overdekt winkelcentrum. Het was aan het regenen vandaag, en flink ook! Dus lekker naar de Starbucks!

Hierna met de tram naar het Atomic bomb museum. We waren eerst naar de memorial gelopen en daarna het museum zelf. Dit was erg indrukwekkend. Er werd begonnen met het maken en ontwikkelen van de atoombom en het testen en de uiteindelijke goedkeuring ervan. Daarna werden de mogelijke doelwitten aangegeven met de definitieve keuze van Hiroshima. Nagasaki was niet het eerste doelwit maar omdat er boven het andere doelwit teveel wolken en mist hing is er uitgeweken naar Nagasaki.

Ook de verwoesting en vernieling kon je bekijken. Er waren meerdere totaal gesmolten voorwerpen en zelfs een glas dat was samengesmolten met een menselijke hand. Alles werd getoond, zelf een foto van een dode moeder en baby, levend verbrand. Na deze ervaring liepen we door naar het hypocenter. Hier stond een groot standbeeld en nog wat offers vanwege de herdenking van 5 dagen geleden.

We waren nu wel toe aan iets vrolijkers dus met de tram terug gegaan naar het overdekte winkelcentrum en daar heerlijk geshopt. Naast de Pokémon centers zijn nu ook daiso’s verboden voor de Verwer familie!

Hierna lekker terug gelopen naar het hotel. Onderweg nog geprobeerd lunch te scoren voor de volgende dag maar helaas bleek de family Mart te zijn geplunderd door een cruiseschip met Chinezen toeristen. De schappen waren leeg en ze zaten met een aantal op bankjes met een omgevallen kom soep op de grond. Wij zijn snel weer doorgelopen!

Om 19.00 uur zouden we in de lobby afspreken om te gaan eten dus gezellig een paar uur niks gedaan in het hotel. Heerlijk! S’avonds gingen we met z'n allen naar Deshima wharf waar we bij de Italiaan hebben gegeten. Gabi had pasta en ik, lekker tegendraads, had fish en chips genomen. :) Was lekker! Daarna weer terug naar het hotel om verder te gaan met inpakken van de koffers want morgen gaan we alweer naar onze laatste stad: Fukuoka.

1. Mam:
    15 augustus 2017
    Indrukwekkend het museum van Nagasaki. Goede reis naar jullie laatste stop op deze reis in Japan, Fukuoka.
  2. Naomi Verwer:
    16 augustus 2017
    Is gelukt hoor. We zitten op de mooiste kamer tot nu toe!