Van Nagasaki naar Fukuoka

15 augustus 2017 - Fukuoka, Japan

10.12 JP tijd.
Inmiddels weer in de laatste trein naar onze laatste bestemming: Fukuoka. Hier komen we rond het middaguur aan dus we hebben nog de middag en avond om de stad te bekijken!

De treinreis verloopt rustig en aangezien het hotel heel dicht bij het station ligt zouden we onze koffers makkelijk mee moeten kunnen nemen. Vanochtend hebben we een taxi genomen naar het station van Nagasaki. Dat was wel een snel ritje! Maar we zaten in ACE group taxi's, snel en efficiënt, ik had ook niet anders verwacht. :)

21.38 uur JP tijd
Inmiddels weer terug bij het hotel na twee leuke uitstapjes. De eerste naar het robosquare en de tweede voor ons avondeten!

Toen we bij het hotel aankwamen mochten we nog niet naar onze kamers. Dat had ik ook niet verwacht gezien we zo vroeg waren maar tot nu toe hadden we altijd geluk gehad daarmee en konden we meteen inchecken. Gelukkig kon onze bagage even achter een scherm zodat we wel op pad konden. Onze bestemming was het robot plein in Fukuoka en een uitzicht vanaf de pier. We gingen met een groepje, met de bus en we namen de snelweg langs het water dus we konden de haven van Fukuoka goed zien liggen! Hier twee cruiseschepen minimaal. Hopelijk krijgen we geen herhaling van Nagasaki…

Eenmaal bij het roboplein, bleek het niet heel groot te zijn. Maar wel grappig om sale robots bij elkaar te zien en te zien hoe ver dat is gevorderd. We konden er zelfs een paar kopen als we hadden gewilt en omgerekend was het niet eens enorm duur. Ze hadden meerdere robots die vooral geschikt waren voor eenzame ouderen, toch iets waar NL in wil investeren!

Na het robot plein nog een koffie genomen en met een heel klein groepje doorgelopen naar de pier. Vanaf daar nog mooie foto's gemaakt van de Fukuoka toren en van het uitzicht op het water!

We konden het niet laten om de toren nog even in te gaan, de beneden verdieping dan, om een stempel te scoren! Stempel in the pocket, dus op naar de bus terug naar het hotel!

Inmiddels was het al iets later dus we konden gewoon inchecken. Heerlijk ruime kamers dit keer en lekker rustig aan gedaan tot iets voor zessen. Toen hadden we namelijk afgesproken met dezelfde reizigers als in Hiroshima om lopende band sushi te gaan eten. Dus wij met z'n allen een paar haltes met de metro en een stukje lopen om bij het restaurant te komen. Het was wel druk bij dit restaurant. Een goed teken natuurlijk maar wel jammer van het wachten. Uiteindelijk mochten we naar de tafel en het was echt heel leuk. Zelfs een filmpje gemaakt om te laten zien hoe het werkt!

Na het eten was er niet genoeg tijd meer om naar het festival toe te lopen. Het was 20.30 uur en het festival eindigde om 21.00 uur. Dus lekker terug naar het hotel. Morgen hebben we gelukkig de tijd want we moeten pas voor 11 uur uitchecken. Daarna kunnen we nog twee uurtjes shoppen in het naastgelegen winkelcentrum/station.

En zo eindigde onze laatste volledige dag in Japan!

1. Mam:
    16 augustus 2017
    Een mooie afsluiting van een geweldige reis,volgens mij zijn jullie nog niet uitgekeken. Dus misschien, in de toekomst nog eens een reis met andere bezienswaardigheden? Voor nu, goede reis terug.