De excursie naar Mount Aso

12 augustus 2017 - Aso, Japan

22.05 uur JP tijd.

Vandaag een fantastische excursie gehad naar mt Aso! We gingen op pad met privé is naar de berg en omdat het obon festival dit weekend is begonnen kan het druk worden op de weg. Gelukkig bijtijds vertrokken rond 10.00 uur. En ondanks iets van file kwamen we rond 12 uur aan bij de berg!

We konden gelijk door naar de helicopter! We waren de eerste dus voorbereiden konden we niet. Gelijk alle opnameapparatuur erbij en gaan!! Geweldige ervaring om zo te kunnen vliegen! De krater gezien en tot onze verbazing leek hier water in te zitten. Kokend water, maar wel water!

Na het avontuur van de heli zijn we nog een stukje naar boven gelopen, naar de ropeway die op dit moment buiten gebruik was. Daar wel nog stempels kunnen scoren en voor gabi lunch in de vorm van warme rijst met ei en groente. Daarna begon de trek terug naar het aso museum. Dit was nog wel een stukje! Lekker gewandeld tot we bij een heuvel kwamen, dat was wel afzien! Maargoed we hadden het weer gered binnen de tijd. We konden zelfs het museum zelf nog even in voor de stempel!

Daarna was het tijd voor de reis terug. Er was van tevoren gevraagd of het mogelijk was om op de terugreis te stoppen voor een aantal mensen bij de suizenji tuinen. Aangezien deze tuinen maar tot 18.00 open waren en het vanaf het hotel een half uur reistijd zou kosten. Dit was gelukkig goed mogelijk! Dus wij waren met een select groepje uitgestapt bij de tuinen om daar rond te lopen. Heel grote karpers gezien en ja hoor bij de shrine weer een stempel!

Daarna met de team weer terug naar het hotel en opfrissen. Om 19.00 uur zouden we met de groep weer gaan eten. Dit keer was het een Italiaans restaurant met een ruim assortiment aan pasta's. Gabi had biefstuk en ik rijst met omelet maar beiden kwamen iets later dan dat van de rest. De meesten hadden pasta dat ook maar druppelsgewijs binnen kwam. De rijst en ei was erg vullend maar gabi kreeg alleen maar vlees, niks erbij. Dus samen met een groepje na afloop nog wentelteefjes gehaald en grote sundeas zodat de honger weg zou zijn!

Nu weer in de hotelkamer en snel slapen want morgen is de residag naar Nagasaki!

1. Mam:
    13 augustus 2017
    Een geweldige belevenis dus, de helicoptervlucht. Viel het mee met de herrie?