Van Hiroshima naar Kumamoto

11 augustus 2017 - Kumamoto, Japan

21.02 uur JP tijd.
Vandaag veel gereisd. We hoefden onze kamer pas om 10 uur te verlaten hier in Hiroshima dus we hebben het lekker rustig aan gedaan. Zelfs wat tv gekeken! Maar de Japanse reclames zijn echt een vak apart in overdreven reacties. En niet alleen de reclames, de tv programma's ook. Overal geluidjes onder en uitgebreide reacties met veel uitroeptekens. :) Wel grappig om even te kijken naar onze voorkeur ging toch uit naar ebooks en het uploaden van foto's. (Iets rustiger XD)

Na het uitchecken was het tijd voor ons tweede ontbijt. We hadden gisteren namelijk een leuk cafetje gezien terwijl wij naar het hotel liepen waar ze pannenkoeken verkochten. Daar gingen we nu dus heen om een karamel pannenkoek en karamel koffie te bestellen. Dit was echt super lekker! Tot nu toe is de tussenstand dus op 1. De bbq in Takayama, op 2. Okonomiyaki en op 3. Deze pannenkoeken. Alhoewel gabi misschien een andere volgorde heeft qua beste eten. ;)

Na dit heerlijke intermezzo hadden we nog ongeveer anderhalf uur totdat we zouden gaan reizen. Dus in het station gezocht naar een geschikte wachtplek (we hadden alle sites gisteren al gezien). Helaas was er niet echt een wachtplek beschikbaar dus we zijn een boekwinkel ingegaan waar je ook op een bankje kon zitten. Gezellig rondgekeken in de winkel. Harry Potter hadden ze zelfs hier (in het Engels…) en verschillende manga en tijdschriften.

Om 13.00 uur gingen we verder met onze reis. Vandaag gaan we met de shinkansen direct door naar kumamoto. In Hiroshima opstappen en gelijk door. Heerlijk! Gewoon ruim 2 uurtjes treinen.

In Kumamoto was het best warm. We gingen met een tram naar het hotel. Dit kostte 10 minuutjes en een kwartiertje lopen. Dus voordat we ingecheckt waren en alles een plaatsje hadden gegeven was het alweer half vijf! De meeste bezienswaardigheden gingen tussen 17.00 uur en 18.00 uur dicht dus wij besloten om alleen te gaan eten en een beetje door winkelstraten heen te lopen vanavond.

Hier hebben we helaas ook onze tweede ietwat nare ervaring met eten gehad. Yakitori is wat wij konden eten hier, maar echt veel keus was er niet en uiteindelijk voor 6 stokjes ook in Japanse termen nog best iets moeten neertellen. Hierna zijn we naar de MacDonalds gegaan en hebben hier voor hetzelfde bedrag een big Mac menu genomen. Morgen gaan we maar met de groep eten. :)

Nu weer lekker op de hotelkamer, nieuwe anime kijken voor mij en gabi heeft Netflix gevonden. :)
Morgen hebben we ontbijt in het hotel gelukkig en we gaan vanaf 10 uur naar Aso, de vulkaan, dus zat tijd. Het ontbijt krijgen we omdat we aangaven dat onze kamers niet schoongemaakt hoeven te worden. Altijd fijn!

1. Mam:
    12 augustus 2017
    De vulkaan lijkt mij erg apart. En die regel van schoonmaken kende ik niet. Ga je dan zelf met een doekje poetsen?