Excursie naar Nara

5 augustus 2017 - Minami-ku, Japan

14.24 uur JP tijd.
Vandaag was de excursie naar Nara. We waren al vroeg vertrokken om zoveel mogelijk tijd te hebben om alles te kunnen zien. We gingen naar Nara kintetsu station om vandaar te gaan lopen naar alle bezienswaardigheden. Het was warm en we waren nog niet helemaal wakker dus onze eerste stop was een koffiezaakje. Heerlijke cappuccino gedronken en weer wat bijgekomen. S'avonds zou er een festival zijn in Nara maar wij zouden maar tot twee uur blijven. Er was natuurlijk de optie om de andere tempel over te slaan. Na wat debatteren waren we er nog niet uit. Gabi zou wel graag willen blijven maar ik vind het toch ook wel fijn om redelijk vroeg weer bij het hotel te zijn om ook nog even onze kleding te wassen. Besloten om dit later op te pakken en nu te gaan genieten van Nara.

Vlakbij het station was een winkelcentrum waar je nog leuke souvenirs (met allemaal hertjes) kon kopen. Wij waren nog wat terughoudend maar zijn wel de Daiso nog even binnengelopen voor eten en drinken. Daarna verder door het leuke winkelstraatje. Deze mondde uit in een volgende winkelstraat, ook volledig gericht op de toeristen. Na nog een heuveltje kwamen we bij de eerste bezienswaardigheid: een pagode. Mooie foto's gemaakt en daarna door naar de grote bronzen Buddha. Deze was te zien bij de daibutsuden tempel. En voordat je daar bent loop je door Nara park met de loslopende herten! :)

Dus bij de eerste mogelijkheid hertenkoekjes gekocht! Ennnn uitdelen maar! Ze vinden het heerlijk. En ze liepen maar achter gabi aan voor meer! Echt super leuk! Ook wel een paar toeristen gezien die niet zo goed omgingen met de hertjes. Die schreeuwden en gilden of gaven ander voedsel. Wel jammer. Maargoed de grote bronzen Buddha! Hij was groot, en van brons. Indrukwekkend om te zien en natuurlijk weer erg toeristisch. Later liepen we rustig door Nara park en dat was eigenlijk wel leuk en grappig. Gabi had nog wat koek over dus elke keer weer iets uitgedeeld.

Rond 12 was het tijd voor de lunch. Wij hadden een lief restaurantje gevonden met noodles en tempura. Heerlijk als lunch! Ik kreeg het niet helemaal op. Daarna doorgewandeld naar de Kasuga Taisha Shrine. Daar zijn we niet naar binnen gegaan maar we hebben wel gezellig rondgelopen en genoten van alle hertjes. Nog wel een paar keer de souvenir winkel ingedoken! ;)

Toen was het alweer 13 uur en tijd om ons een weg terug te banen naar het station van waaraf wij naar de volgende bestemming zouden gaan. Het vinden van het station was een behoorlijke zoektocht maar uiteindelijk hebben we het wel gevonden! Tussendoor heeft gabi nog een yukata gepast maar hem toch niet genomen. We kijken gewoon verder.

Nu zitten we in de trein dus vanaf Nara JR station en zijn we onderweg naar de Fushimi Inari tempel. Dus straks meer!

22.16 uur JP tijd.
Zo vanaf het inari station naar de Fushimi Inari tempel gegaan. Dit bleek een flinke tempel te zijn met enorm veel rode torii. Ook enorm toeristisch maar hoe verder je omhoog klom, hoe minder er waren. Halverwege waren wij wel klaar. Dus toen zijn we naar beneden gelopen. We hadden geluk want toen we weer bij de toeristen winkels aankwamen begon het hard te regenen. Wij natuurlijk schuilen en rond 17.00 uur weer terug naar Kyoto station. Eenmaal daar besloot gabi om toch nog naar Nara te gaan voor het lichtjes festival. Wij zijn toen dus gesplitst. Ik bleef in Kyoto voor een hapje eten. Uiteindelijk sushi gegeten van de lopende band! We moesten even in de rij staan maar dan heb je ook wat!

Daarna de administratieve dingen in het hotel: souvenirs opruimen, wassen, apparaten aan de stroom, nog meer wassen, en drogen. Gabi was rond 21.15 uur weer terug dus foto's uitgewisseld nog wat was opgehangen en lekker in bed nu. Morgen verder met de oostkant van Kyoto!

1. Mam:
    5 augustus 2017
    Nee, ook geen hertjes meenemen. Maar als ik het zo lees, bezoeken jullie veel toeristische plaatsen. Misschien een volgend keer eens de niet zo toeristische gebieden opzoeken. Al blijft alles natuurlijk wel indrukwekkend. En welke stad is mooier, Tokio of Kyoto?
  2. Naomi Verwer:
    6 augustus 2017
    Die hertjes had je makkelijk mee kunnen krijgen. Gewoon hertenkoekjes aanbieden! Maar we houden ons in. We gaan inderdaad naar toeristische plaatsen maar het is ook weekend dus dan is het gewoon extra druk. Vandaag bezoeken we ook tempels die minder bekend zijn. :)
    Kyoto of Tokyo, tja dat is echt een wereld van verschil. Qua transport zeg ik Tokyo. En qua tempels weer Kyoto. Qua winkelen is het ongeveer gelijk denk ik. Maar dat hebben we nog niet zo veel gedaan hier. Dus misschien na vandaag...