Excursie naar Miyajima

10 augustus 2017 - Minami-ku, Japan

08.35 uur JP tijd
Vandaag in de trein naar Miyajima. Vanochtend om 6.30 uur opgestaan om even rustig koffie te zetten en een ontbijtje te halen bij de 7eleven. Was heerlijk. Ook gelijk kunnen inventariseren of we nu uitkomen met alle kleding en toch tot de conclusie gekomen dat we vanavond nog even moeten wassen.

15.07 uur JP tijd.
Nu weer terug in de trein richting Hiroshima. In Miyajima lekker rondgelopen en genoten van de rode drijvende torii, leuke winkelstraatjes en de zee!! Zometeen gaan we op weg naar het kasteel van Hiroshima en naar de volgende Pokémon center. :)

22.03 uur JP tijd
Na even chillen op de hotelkamer, de route gepland naar Hiroshima Castle en de Pokémon center. Dit zou lopend ongeveer 30 minuten duren. Helaas kunnen we hierdoor niet mee eten met de groep maar uiteindelijk eten we wel hetzelfde gerecht!

Lopend dus naar Hiroshima castle! Het kasteel bleek net zoals veel andere monumenten op dit moment een beetje in de steigers te staan. We zijn verder niet naar binnen geweest maar hebben een aantal fraaie foto's in het park gemaakt. Daarna het park uitgelopen op zoek naar het Pokémon centrum. Onderweg daarheen nog het peace museum gezien vanuit de verte maar verder niet naar binnen gegaan.

Eenmaal in het juiste warenhuis (drie grote naast elkaar) naar de 6de verdieping gegaan en ja hoor daar was ie! Het Pokémon centrum! Weer leeggekocht en toen op zoek naar een tentje om te eten. Twee warenhuizen terug hadden we gezien dat er op de 7de verdieping een hele foodcourt zat dus daar zouden we misschien iets kunnen vinden. Na teruglopen bleek er inderdaad ook een okonomiyaki restaurant op de 7de te zitten dus wij gezellig naar boven.

Het restaurant was geweldig! We werden aan een tafeltje gezet met een grote bakplaat in het midden en onze bestelling werd achter ons door de kok klaargemaakt. Daarna werden de pannenkoeken vervoert naar de bakplaat op onze tafel zodat je alles warm kon eten. Ik had een okonomiyaki met zeedieren en gabi met varkensvlees. Weldadig overgoten met lenteui en saus was het echt een ervaring om dit gerecht te eten. En ik hadden de Hiroshima stijl okonomiyaki dus onder het pannenkoekje ook noedels. Echt heel vullend!

Gabi had ondertussen nog een anime winkeltje opgezocht voor de laatste souvenirs. Dit lag toevallig in de buurt van een aangeraden restaurant voor toetjes dus dat kwam mooi uit! De anime winkel was snel gevonden maar de toetjes winkel bleek in verbouwing te zijn na nadere inspectie van Google maps toen en het straatbeeld nu. Helaas dus geen toetje. Maar we waren best vol van de okonomiyaki dus geen zorgen, verhongeren doen we hier niet.

Terug lopen kostte ons nog 23 minuten en inmiddels hebben we onze grote koffers voor morgen alweer ingepakt, kwetsbare souvenirs in onze handbagage gedaan en zijn we klaar voor een dutje. Morgen gaan de grote koffers dus weer door en wij reizen vanaf 13.00 uur verder naar kumamoto zodat we overmorgen de excursie naar de aso vulkaan kunnen doen.

Wat we morgenochtend gaan doen weten we nog niet, maar we weten wel dat we het lekker rustig aan gaan doen. Even lekker die rust pakken!

1. Mam:
    10 augustus 2017
    Volgens mij kunnen jullie je oude kleding wegdoen. Jullie eten zoveel lekkers, die kleding past straks niet meer, hahaha.