Van Kyoto naar Koya-san met het staartje van de typhoon.

7 augustus 2017 - Kōya-chō, Japan

10.09 uur JP tijd.
Vandaag zijn we onderweg van Kyoto naar Koya-san. We gaan dus de drukke stad verlaten om naar een afgelegen buddhistisch bergdorpje te gaan. Wel spannend! Het is een hele reis. Inmiddels hebben wij een trein gehad naar shin-osaka, een metro naar Namba en nu een gereserveerde trein naar Gokurakubashi. Vanuit daar nemen we een kabelbaan omhoog. Vanochtend was het regenachtig in Kyoto vanwege de typhoon maar inmiddels is het weer droog. Hopelijk zijn we voor de regen in onze tempelovernachtplek. Nu even relaxen. We komen net voor 12 uur s’middags aan dus even afwachten hoe het verder gaat.

12.56 uur JP tijd.
Inmiddels aangekomen in onze leuke tempel. De schoenen moesten buiten blijven dus we lopen rond op slippers. Het is nog heel hard aan het regenen hier maar we hebben om 14.00 uur een uitstapje naar het meusoleum en langs alle graven van de mensen die graag in de buurt willen liggen van de buddist die dit hele stadje heeft opgericht. Ondertussen hebben wij ons tegoed gedaan aan onze lunch en uitleg gekregen over wanneer alles hier gaat plaatsvinden. Tussen 16.00 uur en 21.00 uur mogen wij gebruik maken van de douche en bad voorzieningen. En om 17.30 worden we opgehaald om te gaan eten (de hele groep in de yukata) :).

Geweldig leuk dit. Nu de rest van de groep buiten is gaan lunchen is het ook heel stil. Je hoorde de regen en dat ze toevallig aan het bouwen zijn hiernaast maar verder is er niks. Ja een paar bussen en auto's die nog op en neer rijden.

We slapen allemaal in kamertjes naast elkaar dus hopelijk liggen wij niet naast de grootste snurkers maar we hebben oordopjes mee mocht het nodig zijn. Ja dit zal wel een ervaring worden!

19.36 uur JP tijd.
.3We hebben gegeten en lekker in de onsen gezeten. Vanwege de regen van de typhoon zijn we er niet uit geweest vandaag. Het heeft vanaf dat we hier aankwamen alleen nog maar non-stop geregend. Maar voor morgen staat er beter weer klaar volgens de voorspellingen. We wachten af.

We hebben in plaats van rondkijken bij het maesoleum gekaart met andere leden van de groep. Heel gezellig en ook weleens fijn zo’n rustige middag en avond. Nu hebben we namelijk ook even niets te doen. Dus lekker een spelletje spelen en strakjes slapen. De ochtend meditatie begint weer om 6.30 uur dus de wekker staat weer vroeg morgen. Daarna hebben we ontbijt.

Even lekker rustig aan nog nu en morgen weer een update.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mam:
    7 augustus 2017
    Foto van de groep in yukata?
  2. Naomi Verwer:
    8 augustus 2017
    Ja die is er. Alleen nog niet in de groep gezet.