De vlucht naar Hong Kong

28 juli 2017 - Chek Lap Kok, Hongkong

12.30 uur NL tijd. Nog heel even wachten en dan mogen we aan boord. Onze eerste vlucht brengt ons naar Hong Kong.

20.55 uur JP tijd.
Inmiddels hebben wij ons in het vliegtuig kunnen nestelen. We hebben leuk kunnen meekijken hoe het vliegtuig opsteeg via de buitencamera! Ik zit aan de raamkant en gabi in het midden. Ik heb dus mooi gezien dat we Almere en Zeewolde voorbij vlogen! Het personeel is al druk bezig met de voorbereidingen voor de eerste versnaperingen en gabi zit al in haar eerste film. Naast ons zit een meneer die met zijn gezin onderweg is naar Australië. We zijn tot nu toe nog geen andere reizigers naar Japan tegen gekomen maar dat is dan ook lastig als je in zo’n enorm vliegtuig zit. Ik ga nog even spelen en mij daarna opmaken om te gaan slapen zodat ik gewend raak aan het nieuwe ritme. We landen om 6 uur s’ochtends (lokale tijd) in Hong Kong dus dat slapen is ook wel belangrijk!

06.45 uur JP tijd.
Gabi haalt nog even wat slaap in aangezien het slapen in het vliegtuig s'avonds niet helemaal lukte. We zijn inmiddels nog 20 minuten van Hong Kong en dus onze eerste overstap vandaan. Ik kijk heel mooi uit over de zonsopgang en de baai van Hong Kong. Er is hier een heel lange brug die op een gegeven moment overgaat in een tunnel onder het water. Heel indrukwekkend vanuit de lucht! Het eten aan boord was wel lekker. En pure nostalgie: ik heb twee afleveringen Buffy the Vampire Slayer gezien! We gaan nu beginnen met de landing dus tijd om de telefoon weer weg te leggen.

08.24 uur JP tijd.
Zo! Wij zitten bij onze transfer gate in het zonnige Hong Kong! Buiten is het maar liefst 29 graden! Het ochtend zonnetje lacht ons toe. Terwijl gabi aan het rekken en strekken is ben ik weer bezig met het bijwerken van de blog. Dit terwijl ik het volledige uitzicht heb op de opstijgende vliegtuigen. Echt prachtig! Het is in Hong Kong een uurtje eerder dan in Japan en onze vlucht naar Narita vertrekt om 09.10 uur HK tijd. Dus dat betekend nog een kleine anderhalf uur wachten. Gabi heeft inmiddels de bankjes aan de overkant in beslag genomen voor een heerlijk dutje. Ik kan het haar ook niet kwalijk nemen. Gelukkig is er op Hong Kong gewoon gratis wifi dus waarschijnlijk kan ik straks het verslag gelijk uploaden. Inmiddels is het in NL ongeveer 1 uur s’nachts maar straks in het vliegtuig kan ik natuurlijk niks en in Japan zelf gaan we eerst de koffers en de data simkaart ophalen. Straks op het vliegtuig mogen we genieten van ons tweede ontbijt. Is wel nodig want van het eerste ontbijt hebben we de yoghurt en fruit gegeten maar verder niks. Niet dat we veel gemist hebben volgens de Australië ganger naast ons want blijkbaar waren de scrambled eggs niet zo lekker. Bijna in Japan!

1. Mam:
    28 juli 2017
    Intussen al gearriveerd in Japan neem ik aan? Ook met een groot vliegtuig, of was deze iets kleiner?
  2. Naomi Verwer:
    28 juli 2017
    Nee deze was ook groot. Nu op Narita even wachten en dan de bus in!