Aankomst in Tokyo

28 juli 2017 - Toshima-ku, Japan

13.55 uur JP tijd.
De vlucht van Hong Kong naar Tokyo was eigenlijk heel rustig. We zitten nu vooraan dus de beenruimte is heerlijk in tegenstelling tot de vorige vlucht. We hebben dus mooi even wat extra slaap kunnen inhalen. Het vliegtuig is redelijk leeg en er zitten mensen achter ons die ook de Djoser reis gaan doen! Jippie! Verder een heerlijk ontbijtje gehad (dit keer wel ei genomen) en dit gebruikt als lunch. Met nog 40 minuten in het vliegtuig is het alweer bijna voorbij. Dan zijn we echt in Japan!

15.57 uur JP tijd.
Na de aankomst op Narita snel door de douane gekomen en gelijk het datakaartje opgehaald. Na nog een paar minuten wachten liepen we door naar ons vervoer: een bus. Inmiddels tijd voor een introductiepraatje.

23.07 uur JP tijd.
Zo weer terug in het hotel. De reis van het vliegveld naar het hotel kostte helaas iets meer tijd dan gedacht. We hebben ons eenmaal in de hotelkamer aangekomen even snel opgefrist, omgekleed en toen richting ikebukuro voor het kopen van een suica kaart. Dat is een soort OV chipkaart waardoor je met de metro kunt reizen. Toen met onze kersverse kaart de metro in naar Odaiba! Hier was ik in 2012 ook geweest en ik vond het prachtig! We hebben de bovengrondse metro genomen via de rainbow bridge en alles op de foto genomen. Eenmaal aangekomen bleek er zelfs een stempel bureau te staan dus voor gabi even een boekje gekocht bij de daiso en toen stempelen maar! Ik hoop dat we vaker zulke stempels vinden. We waren iets te laat bij de takoyaki waardoor we een laatste bakje konden kopen maar niet meer vers van de plaat. Gabi vond het helaas niet zo lekker dus voor haar een hamburger. Daarna weer met de metro terug naar het hotel. Nu gedouched en in bed. Morgen vroeg dag. Een ding dat ons echter wel opgevallen is vandaag: het is druk! Het is heel druk in Tokyo. Morgen gaan we meer zien!

1. Mam:
    28 juli 2017
    Dat was een latertje. Hoeveel mensen zijn er bij het reisgezelschap?
  2. Naomi Verwer:
    29 juli 2017
    Zeker. Zijn ook iets later dan de planning op vandaag. Moeten ook genieten natuurlijk! Er zijn rond de 17 mensen in de groep maar vandaag gaan we er waarschijnlijk alleen op uit. En vanavond vuurwerk!