De dag van Kamakura

30 juli 2017 - Toshima-ku, Japan

14.18 uur JP tijd.
We kunnen eindelijk even zitten! De bussen in kamakura zijn erg druk helaas maar in deze kunnen we gelukkig even uitrusten. Net terug van de Bamboo grove tempel!

We zijn de dag begonnen om 07.00 uur met opstaan, eigengemaakte koffie ala gabi en een yoghurtje. Het begint bijna een ritueel te worden! Daarna ons klaargemaakt voor de excursie dag naar kamakura.

We moesten om 08.00 uur verzamelen in de lobby. Wij waren op tijd maar niet iedereen is dat gelukt. De liften van ons 37 verdiepingen tellende hotel zijn namelijk erg vol en erg langzaam. Iedereen moet met dezelfde liften omhoog en naar beneden dus dat levert vertragingen op!

Uiteindelijk dus maar een trein later genomen van ikebukuro naar kamakura. Eenmaal daar aangekomen met de groep zijn we even gestopt voor koffie en iets lekkers. Het was inmiddels ook bijna 10.00 uur en dus ook wel tijd voor een snack. Na deze heerlijke verfrissing zijn we met de oude enoda Line naar hase station gegaan. Op het station nog een stempel gevonden voor in het stempelboekje en daarna op naar de tempel!

De eerste op het lijstje was de Hasedera tempel. Deze ligt is de buurt van Hase station op de heuvel. Wij kwamen op een warm tijdstip aan en konden dus genieten van alle schaduwplekken en kleine watervallen. Ook de flora en de insecten waren indrukwekkend. Veel foto's genomen natuurlijk!

Na een korte klim kwamen we bij de tempel zelf waar je volop de kans had om een 'fortune’ te trekken. Gabi heeft haar kans gepakt en dit keer was het 'luck is coming!’ alweer beter dan gisteren dus deze heeft ze gehouden. We konden vanaf deze tempel prachtig de stad kamakura zien liggen met het grote strand! Echt bijzonder!

Na nog een kleine uitstap door een te kleine grot, (iedereen moest bukken, zelfs de Japanners en dat zegt wat! ) Lieten wij deze tempel achter ons om nog een klein stukje de berg op te lopen naar de grote Buddha van kamakura.

Deze lag ook op een heuvel. Na een kleine entree te hebben betaald konden wij deze grote Buddha bewonderen. Gabi is zelfs nog in de Buddha geweest. Ik heb dat achterwege gelaten hoor. Een beetje in iemands buik rondlopen! Pff. Na nog wat souvenirs te hebben gekocht (verwacht maar een paar kaartjes!) hebben wij de rest van onze route gepland.

Op aanraden van de gids zijn we met de bus naar een Bamboo tempel gegaan (Hokokuji). Helaas was dit een beetje een tegenvaller. De tempel was niet heel groot en de busreis was heel druk en vol. We moesten staan en op een gegeven moment werd mijn rug ook als hoofdkussen gebruikt voor een Japans jongetje. Maar goed. Als compensatie nu dus in een bus waar er wel ruimte is. En hierna op naar het strand!

16.15 uur JP tijd.
Na een heel geslaagd uitje op het strand nu aan het wachten voor de Starbucks op de rest van de groep. Om 16.30 uur zouden we verzamelen om daarna met z'n allen weer richting ikebukuro te gaan. Het zeewater was een heerlijke temperatuur. Gelukkig konden we na wat spetteren ons ook weer douchen zodat we niet heel erg stinken naar zeewater. Het was ook maar een kwartiertje lopen. Echt een lekkere afsluiting van kamakura!

17.09 uur JP tijd.
Inmiddels in de trein terug. We hebben nog niet bepaald wat we gaan eten vanavond maar we verwachten iets traditioneel Japans te nemen rond ikebukuro. We gaan even kijken. We hopen ook nog even te kunnen shoppen in ikebukuro.

22.49 uur JP tijd.
Inderdaad lekker gegeten vanavond. Dit keer hebben we ramen gegeten! Een soort Japanse noodles met kip en groenten. We kregen een flinke kom dus het was genoeg voor twee man. Daarnaast een enorme sinaasappelsap gekregen en dus uiteindelijk heerlijk gegeten. Toe gingen we winkelen! Ikebukuro heeft best veel manga en anime winkels dus wij besloten er een binnen te lopen die ons aansprak. Uiteindelijk bleek de winkel 6 verdiepingen manga en anime en merchandise te hebben. We hebben allebei een paar manga boekjes gekocht, nu moeten we alleen nog leren om het te lezen!
Daarna was er al best wat tijd verstreken en de winkels gaan hier om 21.00 uur dicht. Gelukkig meer tijd dan in Nederland! Toch nog even de Tokyo Hands bezocht die ook in ikebukuro te vinden is. Dit is een enorm warenhuis die een beetje doet denken aan de blokker maar dan x500. Ze hebben op elke vloer een andere afdeling waaronder keuken, tuin, hobby etc. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het! We hebben hier dan ook weer het een en ander gekocht! Daarna nog even naar de supermarkt voor het ontbijt weer en nu heerlijk slapen. Morgen gaan we ons eigen plan weer trekken maar zullen wel in dezelfde buurt rondlopen als de anderen. Om 19.30 uur gaan we met z'n allen gezamenlijk eten morgen!

1. Mam:
    30 juli 2017
    Leuke dag. Denk aan de extra kilo's in de koffer!