Van Osaka naar Hiroshima via Himeji

9 augustus 2017 - Hiroshima, Japan

14.04 uur JP tijd.
Zo vandaag dus een reis dagje. Onze eerste reis ging naar Himeji waarvan het hoogtepunt Himeji Castle is. Dit kasteel werd ook bewoond door prinses Sen die was gevlucht uit Osaka.

Eigenlijk waren wij van plan geweest om dit hele kasteel te laten zitten en alleen naar een tempel op de berg te gaan via een kabelbaan. Helaas hadden wij niet de volle 4 uur en zou dit krap zijn geweest. Dus toen toch maar besloten om het kasteel te bezoeken.

Eerst even een Starbucks gedaan en toen konden we er weer tegenaan! Dachten we tenminste want toen we bij Himeji waren bleek gabi haar tasje te zijn vergeten in de Starbucks. Zij terug (9min lopen) en ik met een paar andere reisgenoten (Bart en Moniek) alvast het kasteel in. Wij waren iets later dan de andere reizigers ivm de Starbucks maar gelukkig kregen we daardoor advies dat het kasteel zelf van binnen erg leeg was en dus niet enorm interessant om heel erg naar boven te klimmen. Gabi was inmiddels terug en had haar tas gevonden! Zij vond het wel leuk om helemaal naar boven te gaan dus zij omhoog en wij genieten van het briesje voor de kasteel ramen.

Daarna nog in het westelijk vertrek geweest waar de dames en de prinses leefden. Daar liepen we kort doorheen en aan het eind was daar opeens gabis (ex) collega van de Rietlanden. Enorm toevallig! Niet lang gekletst want we moesten ook weer op tijd op het station zijn.

Nu weer in de shinkansen naar okayama. Maar we zijn er bijna en dan mogen we weer overstappen.

21.19 uur JP tijd.
Vandaag wel een beetje kapot van al het reizen. Na okayama zijn we naar kurashiki gegaan. Een relatief klein stadje (als je iets in Japan klein kan noemen) met een middeleeuws centrum. Hier een kattencafetje bezocht, ijsje gegeten en toen waren we eigenlijk wel klaar. Blij toen we weer met de shinkansen door konden naar Hiroshima. Toen we in ons hotel waren was het 19.00 uur. Dus via roomservice een pizza besteld en lekker niks gedaan. Morgen staat er een excursie op het programma. Nu lekker slapen. :)
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mam:
    10 augustus 2017
    Druk dagje inderdaad. Fijn dat Gabi het tasje nog terug kon vinden. Ik hoop dat jullie wat meer tijd hebben in Hiroshima. Ik ben erg benieuwd naar de foto's.
  2. Ania ter Haar:
    10 augustus 2017
    Het is een her mooie reis. Ik geniet va jouw verslag. Veel plezier nog