Van Takayama naar Kyoto

3 augustus 2017 - Minami-ku, Japan

22.19 uur JP tijd.
Vandaag weer een reisdagboek van Takayama naar Kyoto. In Takayama hadden we vandaag de tijd tot 14.00 voordat we de trein moesten pakken. We hebben het daarom even iets rustiger aan gedaan en zijn in Takayama een beetje gaan rondlopen. We hebben de morning market gezien en broodjes gegeten als ontbijt.

Daarna nog doorgelopen naar een Shrine en een paar mooie foto's gemaakt. Toen we nog een walking tour gingen doen bleken wij toch ergens een verkeerde afslag te hebben genomen want waar wij liepen was het niet echt een park te noemen. Wel een paar mooie foto's gemaakt van het uitzicht op een heuvel. Afijn via een begraafplaats weer de berg afgedaald naar de Shrine waar we waren begonnen. Toen terug richting hotel.

We hadden de tijd dus in een café nog een sundae voor Gabi en een taartje voor mij genomen en toen begon het wachten. Wij waren rond 12 uur wel klaar om te gaan maar moesten dus nog 2 uur wachten. Hierdoor nog even kunnen schrijven en even echt kunnen relaxen met een spelletje.

Tussendoor ook al veel wachtende medereizigers tegen gekomen. Eindelijk was het moment dan daar om te gaan. We hadden onze bagage van het hotel opgehaald en mochten de trein in. We hadden allemaal gereserveerde stoelen en reden weer door de prachtige bergen naar Nagoya station. Hier eenmaal aangekomen (rond 17.00 uur) moesten we door een klein misverstanden van een andere reizigers eigenlijk meteen door naar de opstappen voor de shinkansen trein. Ook voor deze trein waren de plekken gereserveerd. Het was heel gaaf om in zo'n snel rijdende trein te zitten! Binnen een half uur waren we in Kyoto. Na een lange verkenningstocht door Kyoto station konden we inchecken in ons hotel. Die zit pal tegenover het station. Aan de ene kant fijn want het zit dichtbij maar aan de andere kant ook druk en relatief duur om in de buurt iets lekkers te eten te vinden.

Op de 10 verdieping van het station, dat trouwens gigantisch is, zaten Japanse noedel shopjes. Daar hebben we besloten wat te gaan eten. Helaas hebben we niet zo goed opgelet en waren het koude noedels in plaats van warme. Naderhand dus nog naar een supermarkt gegaan om ook nog iets warms te eten.

Daarna toevallig nog medereizigers tegengekomen en aan de praat geraakt. Heel gezellig maar we waren wel pas wat later terug in het hotel. Morgen is het weer vroeg dag dus ik sluit hierbij af. We gaan Kyoto meemaken morgen!

1. Mam:
    3 augustus 2017
    En hoe hard kon die trein dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
  2. Naomi Verwer:
    4 augustus 2017
    Het record wordt gehouden door de tcv hoorden wij (meer dan 500 km per uur). Maar ik denk dat het standaard rond de 350-450 km per uur zit. Kan je opzoeken :) ik heb het niet gezien. Misschien straks als we naar Hiroshima gaan :).